strona domowa
strona domowa
Referat Planowania Przestrzennego, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska i Rolnictwa

 

Kierownik Referatu - Aleksander Szczepanik

Do zadań referatu należy w szczególności prowadzenie spraw dotyczących:

  1. ochrony środowiska w tym:
    a)  wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
    b)  ochrony środowiska przed odpadami,
  2. ochrony przyrody,
  3. ochrony powietrza atmosferycznego,
  4. gospodarki wodnej,
  5. gospodarki leśnej,
  6. łowiectwa,
  7. wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopii,
  8. rolnictwa w tym:
    a)  zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,
    b)  nasiennictwa,
    c)  ochrony gruntów rolnych i leśnych,
    d)  przeznaczania gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne,
    e)  rolniczego wykorzystania gruntów,
    f)   rekultywacji nieużytków oraz zdewastowanych i zdegradowanych gruntów,
    g)  przeciwdziałanie nielegalnemu obrotowi ziemią,
  9. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości w tym:
    a)  gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę,
    b)  zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem użyczanie, trwały zarząd oraz przekazywanie na cele szczególne nieruchomości stanowiących własność Gminy,
    c)  ustalanie wartości, cen i opłat za korzystanie z nieruchomości stanowiących własność Gminy,
    d)  organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność Gminy,
    e)  nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
    f)  komunalizacja gruntów,
    g)  prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
    h)  tworzenie zasobu gruntów i gospodarowanie nim – zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
    i)  prowadzenie spraw dotyczących zatwierdzania projektów podziału nieruchomości oraz rozgraniczeń,
    j)  prowadzenia spraw dotyczących scalania i wymiany gruntów.
  10. prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i numeracją nieruchomości,
  11. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem części podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa rolniczego,
  12. sporządzanie umów dzierżawnych związanych z nabyciem praw emerytalnych rolników,
  13. poświadczanie osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego,
  14. prowadzenie spraw związanych z dokumentowaniem w formie zeznań świadków pracy w gospodarstwie rolnym – dla celów pracowniczego stażu pracy,
  15. wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów na liniach komunikacyjnych na terenie Gminy,
  16. prowadzenie spraw związanych z działalnością gospodarczą, w tym między innymi:
    a)  prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
    b)  wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
    c)  ustalanie czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,
    d)  prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targów i targowisk,
  17. przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy:
    a)  koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem dokumentów planistycznych,
    b)  koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych, wojewódzkich, powiatowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    c)  przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów z tego planu,
    d)  prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    e)  ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
    f)  dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    g)  prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
    h)  prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
    i)  rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,
  18. administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie gminnym zasobem lokalowym  oraz nieruchomościami i budynkami.
    a)  przyznawanie lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeb czasowego zakwaterowania,
    b)  egzekucja w sprawach lokalowych i usuwanie skutków samowoli lokalowej,
  19. zarządzanie drogami gminnymi,
    a)  określanie szczególnego korzystania z dróg gminnych w tym wykorzystanie pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
    b)  przygotowanie projektów rozstrzygnięć wniosków i stanowisk organów Gminy dotyczących zaliczenia dróg do określonych kategorii,
    c)  budowa, modernizacja i ochrona dróg,
    d)  dysponowanie oraz nadzór nad pojazdami stanowiącymi mienie komunalne Gminy, w tym określanie cen za usługi przewozowe świadczone przez pojazdy Urzędu Gminy,
    e)  przygotowywanie, prowadzenie i nadzór w zakresie modernizacji i inwestycji oświetlenia ulicznego,
    f)  rozliczanie należności za oświetlenie dróg,
    g)  współpraca z Podkarpackim Konserwatorem Zabytków w zakresie użytkowania obiektów zabytkowych wpisanych do Państwowego Rejestru Zabytków,
    h)  prowadzenie i aktualizacja ewidencji zabytków znajdujących się na terenie Gminy,
  20. Realizowanie całokształtu zadań Gminy wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
    a)  Sprawowanie opieki nad cmentarzami, mogiłami i grobami wojennymi,
  21. przygotowanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
  22. Współudział w opracowywaniu gminnego programu ochrony środowiska:
    a)  Utrzymanie porządku i czystości w Gminie,
    b)  Realizacja zadań wynikających z ustaw szczególnych z zakresu gospodarki odpadami.
  23. prowadzenie spraw z zakresu zarządzania Kryzysowego wynikającego z ustawy o zarządzaniu kryzysowym
  24. prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju w tym między innymi:
    a)  przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
    b)  współdziałanie z organami wojskowymi,
    c)  administracja rezerw osobowych w tym rejestracja i ewidencja  poborowych,
    d)  tworzenie formacji obrony cywilnej,
    e)  nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
    f)  świadczeń na rzecz obrony,
  25. ochrona informacji niejawnych, w tym prowadzenie Kancelarii Tajnej Urzędu.

 

W Referacie działają następujące stanowiska:

  • Kierownik referatu,
  • Stanowisko pracy do spraw rolnictwa, ochrony środowiska przyrodniczego i gospodarki wodnej,
  • Stanowisko pracy do spraw geodezji i gospodarki nieruchomościami,
  • Stanowisko pracy do spraw dróg i współpracy z OSP
  • Stanowisko pracy do spraw obronnych i zarządzania kryzysowego,
  • Dwa stanowiska pracy pracowników cmentarnych.

 

  Wejscia: 4445