Kierownik Referatu - mgr inż. Renata Mikłasz - Skarbnik Gminy Pruchnik
Do zadań Referatu należą:
- przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza,
- zapewnienie obsługi finansowo – księgowej i kasowej Urzędu,
- zapewnienie obsługi finansowo – księgowej i kasowej jednostek oświatowych,
- zapewnienie obsługi kasowej dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Pruchniku, Środowiskowego Domu Samopomocy w Pruchniku oraz Centrum Kultury, Sportu i Turystyki w Pruchniku,
- udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu,
- przygotowywanie projektów uchwał pod obrady Rady Miejskiej w Pruchniku w zakresie:
a) opracowywania projektu budżetu Gminy oraz budżetu Gminy, b) dokonywania zmian w wielkościach ustalonych w budżecie Gminy, c) podatków i opłat lokalnych,
- uruchomianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
- przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
- sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- rozliczanie inwentaryzacji,
- dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
- przygotowywanie sprawozdań finansowych,
- dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie spraw związanych z wymiarem podatków i opłat lokalnych podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów, b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, c) przygotowanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat lokalnych, d) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego, e) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, f) przygotowanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat, g) przygotowanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat lokalnych, h) rozpatrywanie odwołań (zbieranie materiałów pomocniczych i dowodowych) od decyzji ustalających wysokość zobowiązań pieniężnych – w ramach posiadanych kompetencji, i) gromadzenie materiałów dowodowych do podań składanych do Burmistrza w sprawach ulg i zwolnień w zakresie podatków i opłat lokalnych, j) wykonywanie kontroli w zakresie powszechności opodatkowania i poboru zobowiązań pieniężnych, podatków i opłat lokalnych, k) wystawianie zaświadczeń o stanie zaległości podatkowych, l) prowadzenie inkasa podatków i opłat lokalnych, rozliczanie pozostałych inkasentów,
- prowadzenie kasy zapomogowo-pożyczkowej działającej przy Urzędzie,
- zapewnienie terminowego ściągania należności budżetowych – przekazywanie w tym względzie niezbędnych informacji do właściwych organów celem terminowego ściągnięcia należności,
- wystawianie pracownikom zaświadczeń o dochodach,
- sporządzanie druków ZUS-Rp7 oraz zaświadczeń o okresach składkowych i nieskładkowych dla pracowników Urzędu,
- sporządzanie wniosków do Urzędu Pracy w sprawie refundacji wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych lub robót publicznych.
W referacie działają następujące stanowiska:
- Skarbnik – Kierownik referatu,
- 2 Stanowiska pracy do spraw księgowości budżetowej,
- Stanowisko pracy do spraw środków rzeczowych będących w posiadaniu Urzędu i jednostek organizacyjnych oraz rozliczania ewidencji podatku VAT,
- Kasjer,
- 4 Stanowiska pracy do spraw podatków,
- Stanowisko pracy do spraw naliczania płac oraz pochodnych,
|