strona domowa
strona domowa
Referatu Budżetu, Finansów, Podatków, Opłat Lokalnych

 

Kierownik Referatu - mgr inż. Renata Mikłasz - Skarbnik Gminy Pruchnik

Do zadań Referatu należą:

  1. przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza,
  2. zapewnienie obsługi finansowo – księgowej i kasowej Urzędu,
  3. zapewnienie obsługi finansowo – księgowej i kasowej jednostek oświatowych,
  4. zapewnienie obsługi kasowej dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Pruchniku, Środowiskowego Domu Samopomocy w Pruchniku oraz Centrum Kultury, Sportu i Turystyki w Pruchniku,
  5. udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu,
  6. przygotowywanie projektów uchwał pod obrady Rady Miejskiej w Pruchniku w zakresie:
    a)  opracowywania projektu budżetu Gminy oraz budżetu Gminy,
    b)  dokonywania zmian w wielkościach ustalonych w budżecie Gminy,
    c)  podatków i opłat lokalnych,
  7. uruchomianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
  8. przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
  9. sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
  10. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
  11. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
  12. rozliczanie inwentaryzacji,
  13. dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
  14. przygotowywanie sprawozdań finansowych,
  15. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  16. prowadzenie spraw związanych z wymiarem podatków i opłat lokalnych podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy a w szczególności:
    a)  prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
    b)  gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem rzeczywistym deklaracji podatkowych
    składanych organowi podatkowemu,
    c)  przygotowanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat lokalnych,
    d)  podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych
    oraz postępowania zabezpieczającego,
    e)  prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
    f)  przygotowanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
    g)  przygotowanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat lokalnych,
    h)  rozpatrywanie odwołań (zbieranie materiałów pomocniczych i dowodowych) od decyzji ustalających wysokość
    zobowiązań pieniężnych – w ramach posiadanych kompetencji,
    i)  gromadzenie materiałów dowodowych do podań składanych do Burmistrza w sprawach ulg i zwolnień w zakresie podatków i opłat lokalnych,
    j)  wykonywanie kontroli w zakresie powszechności opodatkowania i poboru zobowiązań pieniężnych,
    podatków i opłat lokalnych,
    k)  wystawianie zaświadczeń o stanie zaległości podatkowych,
    l)  prowadzenie inkasa podatków i opłat lokalnych, rozliczanie pozostałych inkasentów,
  17. prowadzenie kasy zapomogowo-pożyczkowej działającej przy Urzędzie,
  18. zapewnienie terminowego ściągania należności budżetowych – przekazywanie w tym względzie niezbędnych informacji do właściwych organów celem terminowego ściągnięcia należności,
  19. wystawianie pracownikom zaświadczeń o dochodach,
  20. sporządzanie druków ZUS-Rp7 oraz zaświadczeń o okresach składkowych i nieskładkowych dla pracowników Urzędu,
  21. sporządzanie wniosków do Urzędu Pracy w sprawie refundacji wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych lub robót publicznych.

 

W referacie działają następujące stanowiska:

  • Skarbnik – Kierownik referatu,
  • 2 Stanowiska pracy do spraw księgowości budżetowej,
  • Stanowisko pracy do spraw środków rzeczowych będących w posiadaniu Urzędu i jednostek organizacyjnych oraz rozliczania ewidencji podatku VAT,
  • Kasjer,
  • 4 Stanowiska pracy do spraw podatków,
  • Stanowisko pracy do spraw naliczania płac oraz pochodnych,
  Wejscia: 2599