Kierownik USC i Kadr - mgr Jadwiga Kłopot
Do zadań Kierownika USC i Kadr należy w szczególności:
- prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno – opiekuńczych a w szczególności dotyczących:
a) rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, a) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego, b) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń, c) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, d) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, e) stwierdzanie legitymacji procesowych do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa, f) wskazywania kandydata na opiekuna prawnego, g) wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu, h) udzielanie ślubów,
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych oraz akt osobowych tych pracowników,
- przygotowanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
- nadzór nad terminem ważności badań okresowych pracowników; kierowanie pracowników na badania okresowe,
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
- ewidencja czasu pracy pracowników samorządowych,
- kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych dla pracowników samorządowych,
- prowadzenie całości spraw związanych z organizacją imprez masowych,
- prowadzenie rejestru organizowanych zabaw publicznych,
- prowadzenie obsługi administracyjno – organizacyjnej komisji do spraw przeciwdziałania alkoholizmowi i wychowania w trzeźwości,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania staży absolwenckich, robót publicznych i prac interwencyjnych.
|