strona domowa
strona domowa

 

Urząd Miejski w Pruchniku

ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik
tel. 16 623 61 14, fax 16 623 61 25
e-mail: sekretariat@gminapruchnik.p
l

Ewidencja ludności i dowody tożsamości

UDOSTĘPNIENIE REJESTRU WYBORCÓW

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 12 kwietnia 2001 r. – Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2007 r. Nr 190, poz. 1360 z późn. zm.)

  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 marca 2004 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczypospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. Nr 42, poz. 388 z późn. zm.)

 

Sposób załatwienia sprawy

  • Udzielenie informacji o ujęciu w rejestrze wyborców lub wydanie decyzji nie uwzględniającej nieprawidłowości w rejestrze wyborców

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o udostępnienie rejestru wyborców (dostępny na stronie internetowej urzędu lub na stanowisku pracy):

  • Do wglądu:

    • dokument stwierdzający tożsamość,

Opłata

  • Nie podlega opłacie skarbowej.

Termin załatwienia sprawy

  • 3 dni od dnia złożenia kompletu dokumentów.

Tryb odwoławczy

  • Na decyzję uwzględniająca reklamację lub powodująca skreślenie z rejestru, wnoszący reklamację, bądź osoba skreślona z rejestru  może wnieść skargę do Sądu Rejonowego w Jarosławiu za pośrednictwem Burmistrza Pruchnika w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

  • Aleksandra Jarosz - inspektor

parter, pok. Nr 10
tel. 16 623 61 40

Uwagi

  • Każdy może wnieść reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców, a w szczególności w sprawie:

    • pominięcia wyborcy w rejestrze,

    • wpisania do rejestru osoby, która nie ma praw wybierania,

    • niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru,

    • ujęcia w rejestrze osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze Gminy.

Dokumenty do pobrania

  • Karta Usługi




  Wejscia: 1452