strona domowa
strona domowa

Urząd Miejski w Pruchniku

ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik
tel. 16 623 61 14, 16 628 80 24, fax 16 623 61 25
e-mail: sekretariat@gminapruchnik.p
l

Referat budżetu, finansów, podatków i opłat lokalnych

PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

  • Urząd Miejski w Pruchniku
    ul. Rynek 1
    37-560 Pruchnik
    od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00, we wtorki w godz. 8.00-16.00.

Osoby właściwe do załatwienia sprawy

  • obsługa osób fizycznych:
    - Olejarz Kazimiera – inspektor
    - mgr Urban Artur – inspektor

  • obsługa osób prawnych:
    - Kielar Anna – inspektor.

I piętro, pok. Nr 26
tel. 16 623 61 19

Sposób załatwienia sprawy

  • Wydanie decyzji w sprawie naliczenia podatku od nieruchomości dla osób fizycznych
  • Kontrola poprawności złożonej deklaracji na podatek od nieruchomości dla osób prawnych

Wymagane dokumenty

  • Deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości – od osób prawnych (DL – 1)
  • Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych, o gruntach, o lasach. – dla osób fizycznych (IP – 1)

Opłata

  • Nie pobiera się opłat

Termin załatwienia sprawy

  • Osoby prawne składają deklarację podatkową w terminie do 15 stycznia roku podatkowego lub w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku lub korektę do złożonej deklaracji
  • Osoby fizyczne składają informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych, o gruntach, o lasach w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku lub jego wygaśnięcia

Tryb odwoławczy

  • Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu za pośrednictwem Burmistrza Pruchnika w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 poz. 201 t.j. z dnia 2017.02.01)
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716 z późniejszymi zmianami)
  • Uchwała Rady Miejskiej w Pruchniku Nr XXIII/143/2016 z dnia 14 listopada 2016 r. w sprawie podatku od nieruchomości (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2016 r., poz. 3751)
  • Uchwała Rady Miejskiej w Pruchniku X/70/2015 z dnia 27 października 2015 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego z 2015 r., poz. 3253)
  • Uchwała Rady Miejskiej w Pruchniku X/73/2015 z dnia 27 października 2015 w sprawie określenia określenia wzorów deklaracji i informacji podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego (Dz. Urz. Województwa Podkarpackiego  z 2015 r., poz. 3253), oraz Uchwała Nr XI/85/2015 Rady Miejskiej w Pruchniku z dnia 19 listopada 2015 r. w sprawie zmiany Uchwały Rady Miejskiej w Pruchniku X/73/2015 z dnia 27 października 2015 w sprawie określenia wzorów deklaracji i informacji podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego.

Uwagi

  • Osoby prawne wpłacają obliczony w deklaracji podatek bez wezwania na rachunek urzędu lub w kasie w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, terminie do 15 każdego miesiąca
  • Osoby fizyczne wpłacają podatek od nieruchomości na podstawie decyzji wymiarowej w czterech ratach płatnych:
    - I rata płatna do 15 marca roku podatkowego
    - II rata płatna do 15 maja roku podatkowego
    - III rata płatna do 15 września roku podatkowego
    - IV rata płatna do 15 listopada roku podatkowego
  • Osoby fizyczne mogą dokonać wpłaty podatku na rachunek bankowy Bank PEKAO S.A. Jarosław  81124025711111001044507302, w kasie Urzędu Miejskiego w Pruchniku lub do rąk sołtysa

Dokumenty do pobrania

  • Deklaracja na podatek od nieruchomości (DN-1)


  • Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych, o gruntach, o lasach (IP-1)
  • Stawki podatku od nieruchomości - UCHWAŁA NR XXIII/143/2016 RADY MIEJSKIEJ W PRUCHNIKU z dnia 14 listopada 2016 r. w sprawie podatku od nieruchomości.

  Wejscia: 2858