
|
Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik tel. 16 623 61 14, 16 628 80 24, fax 16 623 61 25 e-mail: sekretariat@gminapruchnik.pl
|
Referat budżetu, finansów, podatków i opłat lokalnych
|
|
|
 |
ULGA INWESTYCYJNA
|
 |
 |
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Urząd Miejski w Pruchniku
ul. Rynek 1 37-560 Pruchnik od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00, we wtorki w godz. 8.00-16.00.
Osoby właściwe do załatwienia sprawy
I piętro, pok. Nr 26 tel. 16 623 61 19
|
|
 |
 |
Sposób załatwienia sprawy
|
|
 |
 |
Wymagane dokumenty
-
Wniosek o przyznanie ulgi inwestycyjnej
-
Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych wraz z rachunkami lub uwierzytelnionymi odpisami, stwierdzającymi wysokość tych wydatków.
|
|
 |
 |
Opłata
|
|
 |
 |
Termin załatwienia sprawy
|
|
 |
 |
Tryb odwoławczy
|
|
 |
 |
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 poz. 201 t.j. z dnia 2017.02.01 ze zm.)
-
Art. 13 ust 1 pkt 1 i 2 Ustawy z dnia 15 stycznia 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1892).
|
|
 |
 |
Uwagi
-
Ulga inwestycyjna przysługuje podatnikom podatku rolnego z tytułu wydatków poniesionych na:
-
Ulga przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na obliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja - w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych. Ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż przez 15 lat.
-
Ulga podatkowa stosowana jest na wniosek podatnika. Ulgę stosuję się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.
|
|
 |
 |
Dokumenty do pobrania
|

|
|