Samodzielne stanowisko do spraw ewidencji ludności i dokumentów tożsamości |
Osoba odpowiedzialna - Aleksandra Jarosz
Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw ewidencji ludności i dokumentów tożsamości należy w szczególności:
- prowadzenie rejestru stałego mieszkańców w systemie informatycznym i kartotecznym,
- prowadzenie ewidencji cudzoziemców zameldowanych na pobyt stały i czasowy oraz współpraca w tym zakresie z placówką Straży Granicznej,
- rejestracja danych o urodzeniach oraz zmianach: stanu cywilnego, imion, nazwisk, obywatelstwie, zgonach i służbie wojskowej,
- prowadzenie prac związanych z nadawaniem i zmianą numerów ewidencyjnych PESEL,
- przekazywanie informacji dotyczących zameldowań i wymeldowań oraz zgonów osób podlegających obowiązkowi służby wojskowej do Wojskowej Komendy Uzupełnień,
- sporządzanie wykazów do rejestracji i kwalifikacji wojskowej,
- sukcesywne przekazywanie informacji o zgonach do Urzędu Skarbowego,
- sporządzanie wykazów dzieci do przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
- nadzór nad dyscypliną meldunkową i współdziałanie w tym zakresie z organami policji,
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem,
- prowadzenie i obsługa rejestru wyborców,
- wydawanie i wymiana dokumentów tożsamości,
- wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentu tożsamości,
- unieważnianie dokumentów tożsamości,
- prowadzenie rejestru dowodów wydanych, utraconych i unieważnionych.
|