strona domowa
strona domowa
Samodzielne stanowisko do spraw ewidencji ludności i dokumentów tożsamości

 

Osoba odpowiedzialna - Aleksandra Jarosz

Do zadań samodzielnego stanowiska do spraw ewidencji ludności i dokumentów tożsamości należy w szczególności:

  1. prowadzenie rejestru stałego mieszkańców w systemie informatycznym i kartotecznym,
  2. prowadzenie ewidencji cudzoziemców zameldowanych na pobyt stały i czasowy oraz współpraca w tym zakresie z placówką Straży Granicznej,
  3. rejestracja danych o urodzeniach oraz zmianach: stanu cywilnego, imion, nazwisk, obywatelstwie, zgonach i służbie wojskowej,
  4. prowadzenie prac związanych z nadawaniem i zmianą numerów ewidencyjnych PESEL,
  5. przekazywanie informacji dotyczących zameldowań i wymeldowań oraz zgonów osób podlegających obowiązkowi służby wojskowej do Wojskowej Komendy Uzupełnień,
  6. sporządzanie wykazów do rejestracji i kwalifikacji wojskowej,
  7. sukcesywne przekazywanie informacji o zgonach do Urzędu Skarbowego,
  8. sporządzanie wykazów dzieci do przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
  9. nadzór nad dyscypliną meldunkową i współdziałanie w tym zakresie z organami policji,
  10. prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem,
  11. prowadzenie i obsługa rejestru wyborców,
  12. wydawanie i wymiana dokumentów tożsamości,
  13. wydawanie zaświadczeń o utracie dokumentu tożsamości,
  14. unieważnianie dokumentów tożsamości,
  15. prowadzenie rejestru dowodów wydanych, utraconych i unieważnionych.
  Wejscia: 2037